De gebruiker centraal

De salesmedewerker die de klantorder in jullie CRM-systeem moet zetten, de leerling 3vmbo die jouw les moet volgen, de kleuterleidster die via jullie app de ouders van de kinderen op de hoogte houdt... Dit zijn degenen die bij mij centraal staan. Hun kunnen en hun wensen, hun zorgen en hun grenzen: ik breng ze in beeld en ontwerp oplossingen die passen. Hierbij baseer ik mij op interviews en co-creatiesessies met je doelgroep, maar ook op inzichten uit de wetenschap. Of je nu een product, service of dienst aanbiedt: ik help je graag om ervoor te zorgen dat het nóg beter aansluit bij de gebruiker.

Mogelijkheden
From the start

Ik ga graag samen met jouw team of de door jou ingehuurde specialisten aan de slag. Als freelancer (en gecertificeerd Scrum Master) ben ik flexibel inzetbaar en werk ik graag met anderen samen. Ik kan je bijvoorbeeld helpen om de wensen van je medewerkers, klanten of patiĆ«nten écht goed in kaart te brengen. Met mijn technische achtergrond weet ik wat er wel en niet mogelijk is en waar we buiten de lijntjes kunnen kleuren. Het resultaat kan ik zowel visueel (denk bijvoorbeeld aan zgn. wireframes) of schriftelijk (rapport) opleveren. Heb je nog geen ontwikkelaars gevonden? Ik help je graag met mijn netwerk.

Het puntje op de i

Natuurlijk ben ik graag vanaf het begin bij het proces betrokken, maar soms is een product gewoon al af. Ook dan kijk ik graag eens met je mee. Wanneer het gebruik ervan niet helemaal lekker loopt, of om te checken of het niet nóg wat beter kan. Vaak zijn er kleine aanpassingen mogelijk die al gelijk een groot effect sorteren.

Tijd en ruimte om echt te luisteren

Met een volle agenda kan het een uitdaging zijn om de tijd en ruimte te vinden die nodig zijn voor duurzame verbetering. Met een frisse blik, een flinke dosis energie en een constructieve houding kan ik zelfstandig op onderzoek gaan naar de knelpunten en ontwikkelkansen. Ik neem de tijd om te luisteren, mee te kijken en door te vragen. Hierdoor komen we niet alleen samen tot de mooiste resultaten, maar laat je je medewerkers en/of klanten ook echt merken dat je oprecht in ze geïnteresseerd bent.

Enkele voorbeelden




Source2Gather
Wireframes van Source2Gather, een platform voor de humanitaire sector waarvoor ik de ontwikkelde innovatiemethodologie vertaalde naar digitale interacties. Gebruikers verzamelen zich rondom specifieke uitdagingen zoals overstromingsgevaar of wederopbouw na aardbevingen. Door op een kwalitatieve manier gebruik te maken van zgn. Wisdom of the crowd, de juiste mensen aan elkaar te kopelen en projecten digitaal te begeleiden kan er op grote schaal impact worden gemaakt.

Ansichtkaart voor ex-Mantelzorgers
Ansichtkaart voor ex-Mantelzorgers voor het Mantelzorgpunt van Tympaan-De Baat. De achterzijde waarbij achter het gedrukte 'Beste' alleen nog de naam werd ingevuld verving ik door een open tekstkader voor een of twee handgeschreven zinnen, met twee losse kaders waarin de standaardinformatie gedrukt staat. Een veel persoonlijker effect, terwijl het de medewerker nauwelijks meer tijd kost.

Garage Sale App
Wireframes van Garage Sale (in ontwikkeling), een app voor het bezoeken- en organiseren van-, en verkopen op een Garage Sale. Bezoekers kunnen op een efficiënte wijze markten vinden en zien wat er verkocht wordt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om alle verkopers van spullen in een bepaalde categorie (kinderkleren, lp's, boeken, etc.) met één druk op de knop op de kaart zichtbaar te maken en de route uit te stippelen.





Interesse?


Heb je vragen, interesse in een samenwerking of wil je gewoon eens wat voorleggen?
Ik hoor graag van je via Simone@SimoneZaza.nl of  06 138 15 302.